Wizz și Blue Air, executate pentru neplata compensațiilor către pasageri

Instanţele din România, Spania şi Germania au admis cererea de executare silită a Blue Air şi Wizz Air de către o companie specializată în asistarea pasagerilor cu zboruri întârziate sau anulări. FlightClaim.ro, specializată în asistarea pasagerilor, a obţinut în instanţă în România, Spania şi Germania decizii definitive în procese intentate companiilor aeriene care nu au plătit compensaţiile legale. E vorba despre sume între 250-600 euro pentru pasagerii zborurilor anulate sau întârziate.

FlightClaim.ro a apelat la Executori Judecătoreşti pentru a pune poprire pe conturile companiilor aeriene care nu au respectat drepturile pasagerilor şi nici obligativitatea de a plăti compensaţiile legale către firma care îi asista pe pasageri. Asta înseamnă în final o plată aproape dublă pentru compania aeriană, adunându-se cheltuieli de judecată şi de executare.

Citește aici cele mai recente cazuri de întârzieri provocate de aeronave Blue Air.

Cele mai recente situaţii de acest tip implică Blue Air şi Wizz Air. Împotriva acestor fime s-au iniţiat în total 3 proceduri de executare în luna ianuarie a acestui an.

Wizz și Blue Air, în isntanțe prin toată Europa

Pe tot parcursul anului trecut au mai fost executate şi alte companii aeriene de linie precum Vueling sau Tarom, inclusiv la instanţe din străinătate. Alte numeroase dosare ale pasagerilor care au călătorit cu Air Bucharest, Lufthansa, Iberia, Alitalia, Swiss, Air Moldova, Ryanair, Eurowings sau TAP sunt în instanţă.

În acest moment FlightClaim.ro are deschise în Instanţă aproximativ 170 de dosare. Dintre acestea aproximativ 30 sunt în România, 100 în Germania, 30 în Franţa şi 10 în Spania. Procesele în Instanţă reprezintă doar 2% din totalul cazurilor. Cele mai multe cazuri sunt rezolvate totuşi pe cale amiabilă de specialiştii şi avocaţii companiei. Cea mai mică suma executată a fost de 250 euro, cu o decizie împotriva companiei aeriene Blue Air. Valoarea medie a deciziilor de executare este de aproximativ 10.000 RON, pentru grupuri de 5-8 pasageri.

Citește aici cum arată topul companiilor aeriene care nu au înregistrat vreun accident de avion.

Blue Air are de plată către FligtClaim aproximativ 1.000 de cazuri de compensaţii, unele mai vechi de un an. „După toate demersurile legale şi de executare, suma datorată ajunge să fie chiar şi de două ori mai mare decât era iniţial, întrucât companiile aeriene achită şi cheltuielile de judecată şi de executare. Din aceste sume operatorii aerieni ar putea plăti compensaţii în număr dublu pentru pasageri, acţionând legal şi câştigându-şi renumele de companie ce îşi respectă clienţii. Şi totuşi unele companii aeriene aleg să nu o facă, este incredibil.”, a declarat Ramona Colea, director operaţional al BaniDinCer.ro, compania care reprezintă în România organizaţia FlightClaim.

Companiile ajung să plătească scump

Dincolo de cheltuielile de judecată şi de executare pe care le suportă, există cazuri în care pasagerii şi echipa de avocaţi FlightClaim.ro solicită şi alte sume. E vorba despre daune morale, în special din cauza condiţiilor în care au fost ţinuţi pasagerii în aeroporturi. Aici se ia în calcul dacă au fost nevoiţi să doarmă pe jos, în aeroport, dacă nu au avut acces la apă şi mâncare, etc.  Compensațiile variază şi în funcţie de situaţia fiecărui pasager în parte. De exemplu, dacă sunt familii cu copii mici, femei însărcinate, persoane cu anumite dizabilităţi sau cu starea de sănătate precară, ori dacă au avut alte cheltuieli sau pierderi. Aici intră vacanţele anulate sau alte curse aeriene pierdute. Astfel, companiile aeriene ajung să plătească chiar şi de 2-3 ori contravaloarea compensaţiei datorate iniţial.

Puțini români își cer drepturile în fața companiilor aeriene

Speriaţi de birocraţie sau de procedura dificilă, doar 5% dintre românii aflaţi în situaţia unui zbor cu probleme ajung să îşi ceară drepturile de la companiile aeriene. Asta deși au dreptul să primească compensaţiile de 250, 400 sau 600 de euro, în funcţie de conjunctura anulării sau amânării zborului. Compania olandeză FlightClaim.ro înregistrează zilnic între 30 şi 50 de cereri de compensare de la pasagerii români care doresc să îşi primească drepturile de la companiile aeriene. site news

Lasă un răspuns