Un regulament intern pune pe jar personalul medical. Scandal uriaș, au primit INTERZIS

Personalul medical din subordinea Primăriei Capitalei nu mai poate furniza informații presei, dacă nu este abilitat în acest sens, în caz contrar riscând sancțiuni, potrivit noului Regulament intern al Administraţiei Spitalelor şi Serviciilor Medicale Bucureşti (ASSMB). 

Această informație a declanșat un real scandal, preşedintele Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate, Vasile Cepoi, nefiind de acord cu această măsură.

„Depinde la ce fel de informaţie se referă. Nu poţi să interzici unei persoane să vorbească cu presa. Nu ştiu la ce se referă. Cred că nu este corect făcută această reglementare acolo. Dacă se referă la un eveniment care nu a fost încă analizat şi persoanele care dau informaţii dau din auzite şi nu din lucruri cunoscute, fapt care ar crea o percepţie greşită asupra a ceea ce se întâmplă, cred că reglementarea are sens.

Dacă este vorba despre orice fel de informaţii, deja lucrurile sunt exagerate şi cred că nici nu se poate lua o astfel de decizie după părerea mea. Una este să interzici să dai informaţii eronate despre instituţie şi mi se pare corect să nu dai informaţii eronate despre instituţie, pentru că afectezi imaginea instituţiei, şi alta este să îţi fie interzis să iei legătură cu presa”, a explicat Cepoi, la Digi 24.

Ce prevede noul regulament intern

„În situația în care vreun salariat este contactat de către jurnalişti/ziariști, acesta îi va îndruma către purtătorul de cuvânt desemnat, care va informa conducerea ASSMB cu privire la informaţiile solicitate. Salariaţii nu vor furniza reprezentanţilor presei informaţii privind ASSMB sau numele acesteia, cu excepţia cazului în care au fost abilitaţi expres, în scris, în acest sens. Nerespectarea acestei reguli constituite abatere disciplinară şi se va sancţiona conform prevederilor prezentului regulament intern”, se arată în document.

Potrivit regulamentului ASSMB, sancţiunile merg de la avertisment scris până la desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă.

Totodată, salariații au obligația, prin acest regulament, să respecte caracterul confidențial al acelor informații tehnice, financiare, comerciale, contractuale, de achiziții, de resurse umane care nu fac parte din categoria informațiilor de interes public și care nu au fost făcute publice de reprezentanții autorizați ai ASSMB.

ASSMB vine cu explicații

Administraţia Spitalelor şi Serviciilor Medicale Bucureşti vine cu precizări legate de Regulamentul intern pe 2020, menţionând că acesta s-a reactualizat, a fost întocmit după consultarea cu sindicatul Hipocrat şi a fost aprobat de directorul general al ASSMB.

„Regulamentul intern al ASSMB (…) nu reglementează sub nicio formă activitatea personalului medical din cele 19 unităţi sanitare. Precizăm că fiecare unitate sanitară are propriul Regulament intern care este elaborat de Comitetul director şi aprobat de manager. (…) Primarul general Gabriela Firea nu are nicio atribuţie în elaborarea regulamentelor interne ale instituţiilor din subordine, deci nici în realizarea regulamentului intern al ASSMB”, precizează ASSMB într-un comunicat remis Agerpres.

Potrivit ASSMB, „Regulamentul intern precedent din 2019, prevedea la art. 60: «În situaţia în care vreun salariat este contactat de către jurnalişti/ ziarişti, acesta îi va îndruma către Biroul de presă al instituţiei ori către conducerea ASSMB. Salariaţii nu vor furniza reprezentanţilor presei informaţii privind ASSMB sau în numele acesteia, cu excepţia cazului în care au fost abilitaţi expres, în scris, în acest sens»”.

ASSMB vine cu explicaţii legate şi de art. 61 din actualul regulament intern al instituţiei care prevede: „În situaţia în care vreun salariat este contactat de către jurnalişti/ziarişti, acesta îi va îndruma către purtătorul de cuvânt desemnat, care va informa conducerea ASSMB cu privire la informaţiile solicitate. Salariaţii nu vor furniza reprezentanţilor presei informaţii privind ASSMB sau în numele acesteia, cu excepţia cazului în care au fost abilitaţi expres, în scris, în acest sens. Nerespectarea acestei reguli constituie abatere disciplinară şi se va sancţiona conform prevederilor prezentului Regulament intern”. site news

Lasă un răspuns