Transportatorii români, amenințați cu falimentul de Parlamentul European

Transportatorii români, în pericol de dispariție. Europarlamentarul Pro România, Corina Crețu, a criticat, joi, noul acord pentru mobilitate votat, marți, în comisia TRAN a Parlamentului European. Ea avertizează că noile reguli cresc cheltuielile pentru transportatori, ”ceea ce înseamnă o scădere a competitivitățîi celor din est”.Corina Crețu atrage atenția că ”efectele posibile merg până la falimentul unor transportatori, cu impact direct asupra bugetului României”. Pentru a intra în vigoare, acordul trebuie să fie aprobat de miniștrii UE și apoi de Parlamentul European în plen.

Citiți și reguli-dure-pentru-transportatorii-din-ue-cu-bataie-pentru-cei-din-est-camioanele-trebuie-sa-se-intoarca-la-centrul-operational-al-firmei-la-fiecare-opt-saptamani-cresc-cheltuielile-cu-soferii

 Transportatorii români, afectați masiv de noile reguli

 Corina Crețu a declarat că :”Reforma sectorului de transport rutier vine cu o serie de reguli care îi afectează pe transportatorii din est, implicit și pe cei români. De exemplu, camioanele trebuie să se întoarcă la centrul operațional al întreprinderilor la fiecare opt săptămâni. Perioada de odihnă obligatorie de la sfârșitul săptămânii nu poate să fie petrecută în cabina camionului. Companiile trebuie să plătească cheltuielile de cazare pentru șoferi. Sunt măsuri care cresc cheltuielile pentru transportatori, ceea ce înseamnă o scădere a competitivitățîi celor din est. Urmează ca în Parlamentul European să votăm pachetul pe mobilitate. Din nou, o temă despre care nu s-a discutat și despre care nu se discută suficient. Eu îmi voi face datoria de europarlamentar și voi vota în interesul României. Am primit îngrijorările Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) și le privesc cu toată seriozitatea. Dar dincolo de ce voi face eu – care sunt un singur europarlamentar – de ce nu s-a discutat aplicat, serios? Chiar era o temă de interes. Sunt măsuri care cresc cheltuielile pentru transportatori, ceea ce înseamnă o scădere a competitivității celor din est. Este un subiect asupra căruia trebuie să reflectăm cu atenție și să vedem ce se poate face astfel încât noile reguli să nu aibă un impact negativ asupra domeniului transporturilor din România – efectele posibile merg până la falimentul unor transportatori, cu impact direct asupra bugetului României”, a declarat Corina Crețu.

Citiți și /regele-rockn-roll-de-romania-superman-in-trafic-tot-cu-bmw-ul-pe-linia-de-tramvai/

 Acord pentru reforma sectorului de transport rutier

Comisia TRAN a Parlamentului European a aprobat marți acordul pentru reforma sectorului de transport rutier la care au ajuns Parlamentul și negociatorii președinției finlandeze a Uniunii Europene. Acordul crește cheltuielile pentru transportatori, dar cele mai afectate vor fi companiile din Estul Europei, în special cele din România și Bulgaria, acuzate de companiile occidentale că practică prețuri de dumping și distorsionează concurența în piața pe piața transportului. Noile reguli vor crește cheltuielile transportatorilor, dar mai ales celor Estul Europei, care își trimiteau camioanele luni de zile să lucreze în Vest la costuri mult mai mici decât cele practicate de transportatorii locali.

Noile reguli impun, impun, între altele camioanelor întoarcerea la centrul operațional al întreprinderilor la fiecare opt săptămâni. În plus, perioada de odihnă obligatorie de la sfârșitul săptămânii nu poate să fie petrecută în cabina camionului. Dacă această perioadă de odihnă se petrece departe de casă, companiile trebuie să plătească cheltuielile de cazare pentru șoferi. site news

Lasă un răspuns