Taxa auto, anunț de ultimă oră: se se întâmplă în 2020

Costel Alexe, ministrul Mediului, anunţă că este posibil ca taxa auto să nu fie implementată anul acesta, având în vedere eşecul din ani anteriori. Guvernul doreşte înnoirea parcului auto prin continuarea programului Rabla şi majorarea fondurilor alocate acestuia, mai spune ministrul.
„În opinia mea a fost mare sarabandă a taxelor din 2007, iar aceasta i-a costat pe români. Cele 3, 4, 5 taxe care au fost au intrat în contradicțiie cu regulile europene. Nicio formulă privind taxa auto nu a reușit până acum. Cred că în acest an nu vom avea o astfel de măsură implementată”, a declarat ministrul Mediului sâmbătă, la Digi 24.

Află aici care este taxa pe incompetență care ne costă peste 2,2 miliarde de euro.

El a adăugat „nici măcar invazia de maşini second hand nu este un motiv pentru a introduce o nouă taxă care să fie declarată ilegală de către Comisia Europeană”. Costel Alexe a precizat că Executivul intenţionează continuarea programului Rabla. Creşterea fondului alocat acestuia şi implicit majorarea numărului de vouchere ar avea ca efect un parc auto înnoit.

Taxa auto, transformată în fantomă de guvernarea PSD-ALDE

Introducerea unei noi taxe auto a fost anunțată de zeci de ori în guvernarea PSD-ALDE. Din toamna lui 2017 și până în vara lui 2019, s-a tot promis că va apărea o nouă gândire, dar nu s-a întâmplat nimic. Chiar în august 2019, cu câteva zile îmaintea ieșirii ALDE de la guvernare, ministrul mediului de atunci vorbea despre așa ceva. Iată ce declara la un eveniment pe teme de mediu, ministrul de resort, Graţiela Gavrilescu.

Află telenovela taxei auto din România, când a apărut și ce scandal uriaș a provocat.

„Nu numai că România trebuie să-şi facă ţintele, dar este normal să putem să îndepărtăm din casele noastre şi din instituţiile mari toate echipamentele electronice şi electrocasnic. Acestea sunt, în momentul de faţă, mari consumatoare de energie. Toate trebuie făcute în sensul de a diminua reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră şi emisiile de CO2, şi aici fac referire la Programul „Rabla”. În acelaşi timp, trebuie să ne gândim foarte bine pentru anul viitor la o metodă prin care toate maşinile care au Euro 0, 1, 2, 3 să fie cumva îndepărtate de pe piaţă. Acest lucru trebuie să fie făcut numai printr-o asumare, dar şi printr-un mod în care să nu putem fi atacaţi la Curtea Europeană de Justiţie a Uniunii Europene”, spunea Gavrilescu. (site news)

Lasă un răspuns