Superstarul Michael Jordan a intrat și el oficial în lupta împotriva rasismului

Michael Jordan și The Jordan Brand au distribuit săptămâna aceasta donațiile de 2.5 milioane de dolari către 3 organizații de apărare legală și protejare a voturilor oamenilor de culoare, după ce, în prealabil, și-a luat angajamentul că va dona în total 100 de milioane de dolari în următorii 10 ani pentru lupta împotriva rasismului.

Legenda NBA și Jordan Brand au anuntat că organizațiile NAACP Legal Defense & Educational Fund și Formerly Incarcerated & Convicted People & Families Movement vor primi amândouă 1 milion de dolari drept sprijin. The Black Voters Matter Fund care pledează pentru dreptul și accesul la vot va primi 500.000 de dolari, adunând un total de 2.5 milioane de dolari pentru prima tranșă.

“Sunt  în acord cu Jordan Brand, cu familia Jordan și cu partenerii nostri care și-au luat un angajament împreună pentru a aborda inegalitatea istorică care continuă să afecteze comunitățile de negri din SUA”, a declarat Michael Jordan, proprietarul echipei de baschet din NBA, Charlotte Hornets.

„Știm că va dura ceva timp să aducem schimbarea pe care o dorim”

“Există o istorie lungă de opresiuni împotriva negrilor americani care ne trage înapoi de la a participa activ în societatea americană. Înțelegem că unul din mijloacele principale prin care putem schimba rasismul este reprezentat de urne.”

“Știm că va dura ceva timp să aducem schimbarea pe care o dorim, dar lucrăm rapid în a lua măsuri astfel încât vocea comunității de negri să fie auzită”, a adăugat performerul de top al NBA-ului, acum în vârstă de 57 de ani.

Potrivit Centrului pentru Justiție din Brennan, milioane de alegători negri au căzut victime ale legilor stricte de identificare a alegătorilor, care impun alegătorilor să aibă un numar de identificare cu fotografie emise de guvern pentru a li se oferi un buletin de vot.

De multe ori, statele vor argumenta că aceste reglementări ajută la combaterea voturilor sub nume false, însă frauda alegerilor este rară , spune Centrul din Brennan. Ceea ce este real este că legile privind identitatea alegătorilor împiedică milioane de americani care nu au un ID – în special pe americanii de culoare – de la a vota, potrivit aceluiași centru.

Jordan Brand – o subsidiară a brandului Nike – a declarat că cele 3 grupări care au primit fonduri au fost alese “bazându-se pe abilitatea lor de a acționa cu impact imediat”.  

“Angajamentul de 100 milioane de dolari reprezintă doar începutul. Trecem de la angajament la fapte. Partenerii noștri inițiali au un impact direct asupra bunăstării sociale și politice a comunității de negri”, a declarat Craig Williams, președintele Jordan Brand.

Lasă un răspuns