Sfaturi de alimentație de la OMS: Ce trebuie să consumăm în vreme de pandemie

Organizația Mondială a Sănătății ne oferă sfaturi despre alimentație, despre ce trebuie să consumăm în timpul pandemiei de coronavirus ca să ne crească imunitatea și să ne protejăm în fața virusului 

Potrivit OMS, alimentația și hidratarea corespunzătoare sunt vitale în această perioadă. Astfel, specialiștii spun că în această perioadă oamenii ar trebui să consume zilnic o varietate de alimente proaspete, neprocesate, pentru a aduce un aport de vitamine, minerale, fibre și antioxidanți de care are nevoie organismul uman, informează Antena3.

De asemenea, este important consumul de apă, iar zahărul, grăsimea și sarea trebuie evitate, pentru a reduce semnificativ riscul de obezitate, boli de inimă, accident vascular cerebral, diabet și anumite tipuri de cancer.

Ce alimente nu trebuie să ne lipsească din mesele zilnice

Mâncați fructe, legume, linte, fasole, nuci și cereale integrale și alimente care provin de la animale: carne, pește, ouă și lapte.

Mâncați zilnic: 4 porții de fructe, 5 porții de legume, 180 g boabe și 160 g carne și fasole (carnea roșie poate fi consumată de 1-2 ori pe săptămână, iar de pasăre de 2−3 ori pe săptămână).

Pentru gustări, alegeți legume crude și fructe proaspete, în locul alimentelor bogate în zahăr, grăsimi sau sare.

Nu gătiți în exces legumele și fructele, deoarece sunt îndepărtate vitamine importante. Atunci când folosiți legume și fructe din conserve sau uscate, alegeți unele fără adaos de zahăr.

OMS recomandă 10 căni de apă pe zi

Apa este esențială pentru viață, pentru că transportă în sânge nutrienți, reglează temperatura corpului și purifică organismul. Potrivit specialiștilor OMS, trebuie consumate între 8 și 10 căni de apă în fiecare zi. site news

Lasă un răspuns