România va avea cea mai rapidă recuperare a vânzărilor auto din Europa Centrală

România ar putea înregistra cea mai mare scădere a vânzărilor de autoturisme și vehicule comerciale noi din Europa Centrală în acest an. Vorbim despre 24,3% comparativ cu nivelul 2019. Dar va avea o revenire rapidă, urmând să depășească pragul de volum pre-criza COVID până în 2023. Cel puțin așa arată o analiză realizată de PwC, citată de Automarket.

Estimările vorbesc despre 137.000 de unități în acest an și, ulterior, o urcare până la 223.000 de unități în 2023. În Europa Centrală, România va avea un declin comparabil cu Polonia, care va înregistra tot o scădere de 24,3%. Însă pentru Polonia este estimată o revenire mai lentă, urmând să rămână și în 2023 sub nivelul din 2019.

Prognoze optimiste

“Piața auto a fost una dintre cele mai afectate de pandemia COVID-19. Cu fabrici închise și prăbușirea vânzărilor în lockdown. Dar începe să se recupereze ușor de la o lună la alta. Însă revenirea la volumele din 2019 și depășirea acestora vor fi de durată. Pe măsură ce consumatorii își recapătă încrederea să cheltuiască. Vestea bună este că prognozele pentru România sunt printre cele mai optimiste, comparativ cu restul piețelor din Europa Centrală. Și aceasta pe fondul planurilor celor doi producători locali de a adăuga noi modele din categoria hibrid”, a declarat Daniel Anghel, partener în cadrul PwC România.

Per total, piața din Europa Centrală se va diminua cu 23% în acest an, ajungând la nivelul înregistrat în 2016, de 900.000 de autovehicule. În comparație, estimările pentru piețele din vestul Europei arată o contracție cu 26%.
Referitor la producția de vehicule din România, estimările PwC și IHS arată o scădere cu 16,3% în acest an, la 410.000 unități. Și o creștere exponențială până în 2027, la 794.000 unități, pe fondul planurilor celor doi producători – Ford și Renault.

Lasă un răspuns