Raport ONU: Sute de mii de copii ar putea muri în acest an, din cauza recesiunii economice

Pandemia de coronavirus a declanșat criza economică globală. În acest sens, Oranizația Națiunilor Unite a avertizat pe 16 aprilie că sute de mii de copii ar putea muri în acest an şi alte zeci de milioane ar putea cădea în sărăcie extremă ca urmare a crizei.

Un raport al ONU arată că aproape 369 de milioane de copii din 143 de ţări care în mod normal depind de mesele oferite la şcoală sunt nevoiţi să găsească o altă sursă de hrană.

”Trebuie să acţionăm acum împotriva fiecărei ameninţări la adresa copiilor noştri. Liderii trebuie să facă tot ce le stă în puteri pentru a amortiza impactul pandemiei.

Ceea ce a început ca o situaţie de urgenţă în domeniul sănătăţii publice s-a transformat într-un test formidabil pentru promisiunea globală de a nu lăsa nimeni în urmă”, a declarat secretarul general al ONU, Antonio Guterres, potrivit Reuters.

Raportul ONU avertizează că ”greutăţile economice cu care se confruntă familiile ca urmare a încetinirii economiei globale ar putea duce în 2020 la sute de mii de decese suplimentare ale unor copii, inversând progresele din ultimii 2 – 3 ani în reducerea mortalităţii infantile.”

Cu întreprinderile închise şi peste un miliard de oameni nevoiţi să rămână acasă pentru a evita răspândirea virusului, Fondul Monetar Internaţional a prognozat că economia mondială  va înregistra anul acesta cel mai accentuat declin după Marea Depresiune din anii 1930.

Zeci de milioane de copii ar putea cădea în sărăcie extremă

Potrivit Organizaţiei Naţiunilor Unite, se estimează că 42 de milioane până la 66 de milioane de copii ar putea cădea în sărăcie extremă ca urmare a crizei coronavirusului din acest an, adăugându-se celor 386 de milioane de copii aflaţi deja în sărăcie extremă în 2019.

Raportul ONU referitor la copii mai afirmă că 188 de ţări au impus închiderea şcolilor la nivel naţional, afectând peste 1,5 miliarde de copii.

”Pierderile care pot apărea în procesul de învăţare pentru generaţia tânără de astăzi şi pentru dezvoltarea capitalului uman sunt greu de înţeles. Mai mult de două treimi din ţări au introdus platforme naţionale de învăţare la distanţă, dar în rândul ţărilor cu venituri mici proporţia este de doar 30 la sută.” site news

Lasă un răspuns