Piața auto: iunie, mai bună ca mai. Mai ieșim la liman anul acesta?

„Piața auto din România va avea în 2020 un an greu.” O declarație devenită obișnuită încă de la începutul pandemiei și susținută și de efectele crizei economice.

După datele din primele patru luni ale anului, era clar că vom avea o scădere puternică a vânzărilor de autovehicule noi în România, cele mai optimiste previziuni plasând „deficitul” 2020 vs. 2019 undeva pe la 30%. În mai, scăderea era de 33%. În iunie, avem 27,84%.

Ținând cont de tendință, ar fi, totuși, posibil, ca în ultimul trimestru al anului să ajungem măcar la nivelul perioadei corespunzătoare din 2019? După cum spunea un banc celebru, „da, putem, dar depinde”.

Dat fiind faptul că pentru ce a mai rămas din 2020, analiștii estimează o adâncire a crizei economice și alăturându-i faptul că prin tradiție, iulie-septembrie este oricum perioadă de concedii cu o reducere importantă a vânzărilor de automobile noi către persoanele fizice, cel mai probabil abia din octombrie vom putea vorbi despre o posibilă remediere a situației.

„An pe an”, dacă pentru 2020 se va atinge un nivel al înmatriculărilor de mașini noi de circa 120.000 de unități, asta ne-ar plasa la o scădere de 40.000 de unități față de 2019, respectiv, un minus de 25% (161.562 de unități anul trecut).

Pe de altă parte, scenariul cel mai optimist, pentru că în ianuarie- iunie 2020 s-au atins aproape 50.000 de mașini, ar presupune un nivel de 110.000 de unități pentru restul anului în curs (18.000 de mașini media lunară). Ce se va întâmpla în lunile următoare este, însă, aproape imposibil de estimat, singura soluție fiind… să așteptăm.

Pentru a doua lună consecutiv, Hyundai e pe plus

Conform datelor publicate de Asociaţia Constructorilor de Automobile din România şi DRPCIV, înmatriculările de mașini noi în România au scăzut în iunie cu 27,84% față de aceeași lună a anului trecut, ajungând la nivelul de 10.161 unităţi. La fel ca și în luna mai, singura creștere s-a înregistrat la înmatriculările de Hyundai.

„Astfel, pe primele șase luni din acest an, numărul mașinilor noi înmatriculate a ajuns la 49.616 unități, în scădere cu 30,72% față de perioada similară a anului trecut”, arată datele citate de agenția Mediafax.

În ceea ce privește mașinile second hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în iunie 26.552 unități, scăderea fiind de 21% față de iunie anul trecut. Pe primele șase luni din acest an s-a înregistrat un volum de 181.493 unități, în scădere cu 16,63% față de perioada similară din anul trecut.

Pe mărci de autoturisme noi, clasamentul înmatriculărilor este condus de Dacia, cu 14.572 unități (cu o scădere de 31.83% faţă de ianuarie – iunie 2019), Volkswagen, cu 3.996 unități (cu o scădere de 22.54% faţă de ianuarie – iunie 2019), Skoda, cu 3.877 unități (cu o scădere de 30.36% faţă de ianuarie – iunie 2019), Renault, cu 3.802 unități (cu o scădere de 38.55% faţă de ianuarie – iunie 2019) și Hyundai, cu 3.494 unități (cu o creștere de 3.19% faţă de ianuarie – iunie 2019).

Cele mai vândute modele sunt Dacia Logan, Dacia Sandero, Dacia Duster, Renault Clio și Renault Megane. site news

Lasă un răspuns