Permisele auto reținute de polițiști nu vor mai fi predate personal în perioada stării de urgență

Permisele auto reținute de polițiști nu vor mai fi predate personal în perioada stării de urgență. Șoferii cărora le-au fost reținute permisele de conducere nu mai trebuie să le predea personal Poliției. Ei le vor trimite prin curier către secția de poliţie pe raza căreia domiciliază.

Având în vedere pandemia de COVID-19, precum și interdicțiile stabilite prin Ordonanța Militară nr. 3 din 24 martie, se impune, pe durata stării de urgență, suspendarea aplicării mai multor prevederi. Acest lucru se menționează în nota de fundamentare a proiectului.

Modificările propuse

Permisul de conducere reţinut se restituie titularului la adresa de corespondenţă precizată cu ocazia transmiterii dovezii înregistrării plângerii contravenţionale.

Predarea permisului de conducere să se facă de către titularul acestuia. Exclusiv prin servicii de curierat, cu aviz de primire, către unitatea de poliţie pe raza căreia domiciliază, are reşedinţa sau, după caz, locuieşte, în situaţia persoanelor aflate la studii în România. acest lucru se va realiza în termen de cinci zile de la comunicarea ordinului.

Derogarea de la obligativitatea contravenientului de a preda permisul de conducere personal ori prin reprezentant, în termen de 30 de zile de la data rămânerii definitive a hotărârii judecătoreşti prin care instanţa a respins plângerea împotriva procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei şi reglementarea predării acestuia exclusiv prin servicii de curierat, cu aviz de primire.

Care va fi procedura pentru permisele auto

Pentru a evita prezenţa șoferilor la sediul poliţiei rutiere, se impune ca cererile de restituire, la încetarea cauzelor pentru care au fost reţinute, să fie transmise prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului şi confirmarea primirii acestora. Cum ar fi fax, e-mail, curier rapid. Iar restituirea documentelor se va face la adresa de corespondenţă precizată de către titular în cuprinsul cererii.

Dovada înregistrării plângerii contravenţionale se face printr-un document emis de către instanţa de judecată. Sau printr-un extras de pe portalul instanţelor de judecată www.portal.just.ro. Transmiterea la unitatea din care face parte agentul constatator se face prin orice mijloace care asigură transmiterea textului şi confirmarea primirii acestora. Cum ar fi fax, e-mail, curier rapid. site news

Lasă un răspuns