Patron din turism, afirmație-șoc: să vinzi România, e ca și cum vinzi un sac de cartofi în care jumătate sunt stricați

În turism, România are o imagine proastă în străinătate, iar acest lucru contează mai mult decât că este o țară frumoasă. Asta spune pentru Profit.ro Gheorghe Fodoreanu, proprietarul Invitation Romania. Firma sa este una dintre cele mai mari agenții de turism din România specializate în incoming. El afirmă că este foarte greu să vinzi „destinația turistică România” în străinătate, mai exact este ca și cum „vinzi saci cu cartofi și știi că jumătate din ei sunt stricați”. „Dar reușești să îi vinzi, totuși. Le zic străinilor <> și trebuie să-i mint că avem WC-uri publice curate la muzee, că șoselele sunt foarte bune, că trecem Carpații fără probleme și tot așa…”, a explicat Fodoreanu.

Cum pierde România meciul din turism, inclusiv cu Albania sau Uzbekistan

El afirmă că imaginea României pe piața internațională este „rea de tot”. „Noi toată ziua spunem <>, pentru că avem și munte, și mare, și Deltă… România, pe taraba mondială, nu se vinde după aceste spuse, o țară se vinde după imagine. Dacă o țară are imagine bună, se vinde”, crede omul de afaceri. El spune că pe piața mondială a turismului a început să se ceară foarte mult Albania, Georgia și Uzbekistan… Sunt mult mai căutate decât România pentru că, susține Fodoreanu, știu să-și facă imagine. „Noi suntem extrem de în urmă cu acest concept, nu știm să ne facem publicitate. Imaginea contează mai mult decât realitatea”, mai spune el.

Statul pune povară și mai mare pe cei care aduc turiști străini

În tot acest context, statul nu sprijină deloc agențiile care fac incoming și care, potrivit lui Fodoreanu, sunt mai importante pentru țară decât celelalte. „Agențiile care fac turism intern iau banii din buzunarul drept al țării și îl pun în buzunarul stâng,. Cele care fac outgoing scot banii din țară. Cu aceste agenții țara nu devine mai bogată, dar cu cele care fac incoming devine. Noi suntem exact ca românii din Diaspora care trimit bani acasă. Nu se înțelege că noi aducem bani în România. Și pentru că îi aducem, ne mai și impozitează rău de tot, în loc să ne ușureze povara fiscală ca să putem aduce tot mai mulți. Nu avem nicio facilitate, iar comparativ cu hotelierii, care plătesc TVA de 5%, noi plătim 19%”, a adăugat Fodoreanu.

Vezi cum statul are planuri mari tot cu turismul intern, pe bază de vouchere pentru bugetari.

Fodoreanu este unul dintre cei mai vechi și respectați oameni de turism din țară. Invitation România are vânzări anuale de 3,5 milioane de euro și aduce în România turiști din întreaga lume, în special din Franța, Spania, Marea Britanie și Germania. (site news)

Lasă un răspuns