Nou proiect de reglementare pentru taxiuri în București: fără mașini mai vechi de 5 ani, punctaj maxim pentru vehicule electrice și hibrid, dispar taxiurile de Ilfov

Pe 29 ianuarie, Consiliului General al Capitalei urmează să dezbată noul proiect de reglementare a taxiurilor în Bucureşti. Experţii în domeniu  consideră proiectul drept unul extrem de controversat. Dacă acest program va fi aprobat, firmele de taxiuri din Capitală vor fi obligate să treacă printr-un proces de reautorizare.

Criterii ciudate pentru taxiuri, serviciile tip Uber sunt favorizate

În primul rând, în proiect se vorbeşte despre o vechime maximă a maşinilor de numai cinci ani, când în legea taximetriei aceasta este de zece ani. În plus, vor fi favorizate maşinile noi, care vor primi 10 puncte. La polul opus, maşinile care au o vechime de o vechime de 4-5 ani vor fi notate cu numai 2 puncte.

Dacă această vârstă limită va fi adoptată, va apărea o discriminare a taximetristilor în raport cu şoferii de car-sharing. Din punct de vedere legal, aceștia pot utiliza maşini cu o vechime mai mare, de cel mult zece ani.

La capitolul norme de poluare, reginele vor fi maşinile electrice cu 20 de puncte, urmate de cele hibrid (15 puncte), EURO 6 (10 puncte) şi EURO 5 (8 puncte).

Vezi ultimul scandal cu un taximetrist din București care și-a bătut crunt clientul.

Apoi, un alt criteriu de departajare este cel al mărimii portbagajului util unde limitele sunt zero puncte pentru un volum de până la 150 de litri şi cel mult 10 puncte pentru un volum de peste 551 litri, caracteristic de obicei unor utilitare mici.

Mai sunt luate în calcul următoarele elemente:

  • echiparea cu instalaţie pentru aer condiţionat (între 0-20 puncte)
  • gradul de protecţie a pasagerilor, respectiv existenţa airbagurilor (între 0-30 de puncte)
  • dotările suplimentare ale autovehicului, precum dispozitiv GPS sau perete despărţitor între conducătorul auto şi clienţi (până la 15 puncte).

În fine, un bonus vor avea firmele care activează deja pe piaţă. Asta pentru că vechimea în ani de când transportatorul a deţinut autorizaţia de taxi se traduce în cel mult 20 de puncte suplimentare. Companiile nou înfiinţate care vor să se autorizeze nu primesc puncte la acest capitol.

Lovitura decisivă pentru taxiurile de Ilfov, cum dispar din București

Conform proiectului, taxiul trebuie să fie exclusiv galben şi obligatoriu dotat cu aparat de taxat fiscalizat, cu staţie radio emisie-recepţie, cu lampă taxi. Șoferii de taxiuri trebuie să ofere prin înscrisuri informaţii despre tarifele aplicate. Taximetriştii vor trebui să aibă un comportament civilizat, ţinută îngrijită. Ei trebuie să utilizeze doar tarifele vizate de către autoritatea de autorizare. Deasemenea, ei  nu pot să refuze transportul persoanelor cu dizabilităţi sau al dispozitivelor de mers utilizate de către acestea.

Pentru a exercita activitatea de transport în regim de taxi sau pe cea de dispecerat, operatorii economici trebuiesă aibă sediu în Bucureşti. Această prevedere ar însemna lovitura decisivă pentru celebrele taxiuri de Ilfov. Acestea nu vor mai putea funcționa pe teritoriul Capitalei. Mai ales că în proiect se verede clar asta. În Capitală va fi interzisă efectuarea transportului public de persoane în regim de taxi sau staţionarea în vederea efectuării unei astfel de activităţi de către transportatori autorizaţi de către o altă autoritate de autorizare.

Autorizația trebuie vizate o dată la cinci ani

Deasemenea, șoferii trebuie să aibă o bună reputaţie iar firmele să aibă capacitatea financiară necesară. Autorizarea pentru transport în regim de taxi se eliberează de către autoritate de autorizare din cadrul PMB, pe durată nedeterminată. Autorizașia este valabilă cu condiţia vizării acesteia la fiecare cinci ani, odată cu verificarea îndeplinirii tuturor condiţiilor care stau la baza emiterii unei astfel de autorizaţii.

Citește aici o analiză despre evaziunea de pe piața taximetriei din București și Ilfov.

Autorizaţia de taxi poate fi retrasă dacă transportatorul nu mai îndeplineşte una dintre condiţiile care stau la baza menţinerii valabilităţii acesteia, a folosit documente false în derularea activităţilor serviciului de transport, a practicat în mod repetat proceduri vizând evaziunea fiscală sau dacă a depăşit termenul de valabilitate a autorizaţiei de transport cu mai mult de 30 de zile şi nu a solicitat atribuirea vizei în termen. site news

Lasă un răspuns