METROREX vrea să inaugureze Magistrala 5 fără să aibă trenuri de metrou: scoate unele de pe alte rute, iar pasagerii vor aștepta ma mult

Inaugurarea Magistralei 5 de metrou programată pentru vara acestui an aduce vești proaste pentru unii dintre călători. Aceștia vor trebui să aștepte în stații mai mult timp după metrou, notează stirileprotv.ro.

Citește și ce fabrică mare se închide, vin vremuri grele pentru oamenii din zonă.

Nu mai puțin de 8 trenuri vor fi scoase din funcțiune de pe liniile M1 și M3 pentru a fi introduse pe tronsonul Râul Doamnei – Eroilor al Magistralei 5, care va fi inaugurat pe 30 iunie. Aceasta este singura soluție găsită de Metrorex pentru a putea da drumul circulației pe M5 la data programată. Asta în condițiile în care alte garnituri de metrou nu sunt disponibile, informează Club Feroviar.

Călătorii vor aștepta cel mai mult la orele de vârf

Din acest motiv, călătorii de pe M1 și M3 vor aștepta cu un minut în plus sosirea metroului în stații. Asta înseamnă că la orele de vârf, timpul de așteptare va crește de la 5 la 6 minute și la 9-10 minute în restul timpului, de la 1 iulie 2020.

Vezi și ce scandal a provocat noua licitație pentru vagoane de metrou, cum se încearcă fraudarea procedurii – interceptări ajunse la DNA.

”S-a ţinut cont de faptul că până la sfârșitul anului 2023 vor fi livrate cele 13 trenuri noi achiziționate pentru exploatarea pe Magistrala 5. Prin urmare, în anul 2024 cele 13 trenuri noi se vor utiliza pe Magistrala 5, iar trenurile tip BM utilizate pe acestă magistrală în perioada 2020-2023, vor reveni în parcul Magistralelor 1 și 3. Prin această acțiune se va crea posibilitatea aplicării graficelor de circulație prin care este prevăzută scăderea intervalului de urmărire a trenurilor de la 6 minute la 5 minute (sublin.ns) în orele de vârf de trafic”, se arată în proiectul de act normativ pus în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Transporturilor. Trenurile ”tip BM” înseamnă trenuri Bombardier. În perioada 2020-2023 numărul celor ”detașate” pe Magistrala 5 va fi de opt, după cum reiese din proiectul de act normativ.

Licitația pentru noile garnituri de metrou, eșecuri în serie

Ultima încercare a Metrorex de a achiziționa noi garnituri de metrou a avut loc în 2014. Atunci s-a organizat o licitație pentru cumpărarea a 52 de trenuri. În cele din urmă acea licitație în valoare de 1,5 miliarde de lei a fost anulată în 2017. Asta după ce mai multe firme au contestat procedura de atribuire. site news

Lasă un răspuns