unsplash

În Germania s-au deschis magazinele, dar nemții iși țin banii la saltea, așteptând criza

Germanii nu au fost impresionați de deschiderea magazinelor și au preferat sa rămână precauți.

Începând de luni, în Germania s-au deschis magazinele cu o suprafaţă de cel mult 800 de metri pătraţi, precum şi librăriile şi centrele de comercializare a autoturismelor şi bicicletelor, cu condiţia respectării regulilor de igienă şi de distanţare fizică.În landul Renania de Nord-Westfalia, centre comerciale mai mari au primit de asemenea permisiunea să se redeschidă de miercuri, la fel ca şi 11 magazine Ikea.

”A fost foarte lejer, fără cozi, fără aglomeraţie”, spune Stefan Stukenborg, director al unui magazin Ikea din apropiere de Koln.

De asemenea, asociaţia HDE a retailerilor germani este de părere că precauția germanilor are legătură cu temerea privind veniturile şi locurile de muncă în contextul efectelor economice provocate de măsurile împotriva epidemiei. ”Consumatorii au intrat în ‘modul criză’, tentaţia consumului este deprimată”, remarcă purtătorul de cuvânt al acestei asociaţii.

Guvernul încearcă să atenueze efectele închiderii parţiale a economiei printr-un set de măsuri în care se regăseşte şi un pachet de sprijinire a economiei în valoare de la 750 miliarde de euro, în timp ce speră într-o revenire a consumului care să ajute la ieşirea din recesiune. site news

Lasă un răspuns