IFA Berlin s-a deschis. Înapoi la normalitate?

Nu tocmai, ar spune pesimiștii rezervați. Este un semn bun, ar spune optimiștii care speră că viețile noastre își vor relua cursul obșnuit. Noi credem că adevărul este undeva la mijloc.

Este indiscutabil o veste bună. Faimosul și longevivul târg international de electronică (Internationalen Funkausstelung), a cărui prima ediție a avut loc în 1924, IFA Berlin, s-a deschis și în varianta fizică, dacă putem spune așa.

Este evident departe de aglomerația de anul trecut, de la 240.000 de vizitatori la 5.000 cu toate precauțiile necesare, fiind o mare diferență, suplinită de sesiunile din camere virtuale, de lansări și de conferințe de presă virtuale.

Având în vedere că Mobile World Congress de la Barcelona din februarie a fost anulat cu o săptămână înainte să debuteze și că nici un alt eveniment pe domeniul acesta nu a mai avut loc, este explicabil interesul marilor producători, cum ar fi Samsung sau LG cu prezență fizică, Apple, Microsoft sau Sony participând doar on-line, dar și alți furnizori de echipamente, aplicații, telefoane inteligente, diferite device-uri ce pot intra în categoria „home appliances”.

Acestea se vor bucura de mare succes mai ales în contextul complicat al schimbărilor generate de pandemie când multe dintre activitățile sociale, educaționale și profesionale se desfășoară de acasă.

5G, „coloana vertebrală” a lansărilor

Tehnologia 5G este firul roșu al tuturor lansărilor, Qualcomm, de exemplu, producătorul american de chipuri a lansat procesorul, din gama buget mic,  pentru telefoanele 5G dedicate celor care lucrează de acasă și care trebuie să fie mereu conectați.

Lansarea celei de a doua versiuni a telefonului inteligent pliabil Galaxy Fold 2, de la Samsung a fost una foarte așteptată, împreună și cu alte produse care se înscriu atât în tematica evenimentului cât și în identificarea acelor zone de business pe zona de casă care să crească vânzările.

Telefonul pliabil Galaxy Z Fold 2, versiunea îmbunătățită a celei de anul trecut, care are un display de 7,3 inch, cu multe plusuri în ceea ce privește balamalele și cu multe alte facilități care îl duc în gama de lux, la un preț de 1.999 USD (cu care va fi lansat în SUA la 18 septembrie).

Pentru gama de larg consum, Samsung mizează pe modelul Galaxy Note 20 Ultra, tot 5G, dar la jumătate de preț. Modelul pliabil poate sta deschis într-o varietate de unghiuri, astfel încât poți în același timp să ai un apel video, urmări ceva pe ecran și să faci fotografii.

Cu alte cuvinte, funcționează multi-tasking, cu ferestre deschise simultan, ceea ce îl face un produs de top. Telefoane pliabile au lansat și alți producători, unii încercând o pliere în 3, care, cel puțin pentru moment, s-a dovedit hazardată.

Două sunt cuvintele-cheie pentru această ediție a IFA: pandemia și acasă. Toate produsele lansate de la telefoane la laptopuri și de la dispozitive de purtat (wearable) până la televizoare 4K etc, toate se circumscriu acestor două cuvinte magice ca elemente ale schimbării și ca premise ale profitabilității. site news

Lasă un răspuns