foto pexels

Francezii își scot de la naftalină bicicletele, pentru a evita riscul unei infectări

Parizienii se grăbesc să-şi achiziţioneze biciclete noi sau să le ducă pe cele vechi la atelierele de reparaţii pentru a evita autobuzele şi garniturile de metrou aglomerate, minimizând astfel riscul infectării cu noul coronavirus, informează Reuters.

La fel ca în alte oraşe din lume, autorităţile din Paris sunt dornice să încurajeze o formă de transport mai sigură şi mai ecologică în contextul măsurilor pentru stoparea înmulţirii cazurilor de COVID-19, boala respiratorie cauzată de noul coronavirus, care până în prezent a dus la decesul a peste 27.000 de persoane pe teritoriul Franţei.

”În mod clar este imposibil să se respecte măsurile de distanţare socială (în transportul în comun)”, a spus parizianca Claire Bouvet, în timp ce îşi ducea la reparat bicicleta pe care nu o mai folosise de 10 ani.

”Este mai bine să pedalezi şi să respiri aer curat, decât să fii închis în garniturile de transport subteran sau în tren”, a spus Bouvet, care este manager de conţinut pe platformele de socializare.

Parisul deţinea deja peste 1.000 de kilometri de piste de biciclete înainte de izbucnirea pandemiei.

Riscul infectării cu noul coronavirus, redus

Primarul Anne Hidalgo, care a militat împotriva deplasării cu autovehiculele de la preluarea mandatului, în 2014, a adăugat 50 de kilometri suplimentari de piste în ultimele săptămâni în încercarea de a strânge capital electoral de pe urma schimbărilor preferinţelor publicului.

Hidalgo dorea de multă vreme să transforme Parisul într-unul dintre cele mai ecologice oraşe din lume. A transformat drumurile de-a lungul Senei în zone pietonale, a crescut tarifele de parcare şi a extins pistele de biciclete, dar cu toate acestea, autovehiculele au rămas principalul mijloc de transport în Paris – cel puţin până acum.

”Am putea obţine un progres de cinci până la zece ani în domeniul activismului pentru mersul pe bicicletă în doar câteva luni”, a spus Olivier Schneider, liderul federaţiei bicicliştilor francezi.

”Atât Amsterdam, cât şi Copenhaga, nişte capitale unde utilizarea bicicletei este frecventă, au fost dominate de autovehicule în anii 1970”, a spus acesta, adăugând că municipalităţile de aici au început să încurajeze cicliştii în timpul crizei economice. site news

Lasă un răspuns