Etichetele fără E-uri, noul trend

Etichetele fără E-uri, „Clean label”, reprezintă un trend internaţional în industria alimentară. Tendința presupune eliminarea e-urilor din produse, scrie Mediafax.

Din ce în ce mai mulţi producători din România se aliniază trendului internaţional „clean label”. Acest trend presupune ca alimentele să nu mai conţină conservanţi sau substanţe de sinteză.

Un proces plin de încercări

La Câmpia Turzii, la o fabrică româno-belgiană de panificaţie, etichetele fără E-uri, „clean label”, sunt o constantă. Procesul a început din 2015. Produsele sunt făcute doar din produse naturale. Iar procesul de „curăţare” a etichetei a fost o provocare pentru furnizorii de materie primă, aşa că mulţi au renunţat la parteneriat.

Şi pentru o fabrică din Cluj alinierea la standardul de „clean label” a fost plin de încercări pentru că a presupus investiţii suplimentare în tehnologie.

„Ouăle, dacă au conservanţi, şi nu vorbesc de cei agresivi, au un termen de expirare mai lung de 3 săptămâni. Ouăle care au clean label au doar o săptămână. Nu ştiu dacă jumătate dintre cei care care erau furnizori înainte au mai rămas. Nu toţi au reuşit să facă pasul spre clean label. Nu e uşor, e o chestiune foarte complicate din punct de vedere tehnologic”, spune Răzvan Boşomoiu, general manager la fabrica de panificaţie şi patiserie.

„Baghetele au fost primele produse pe care le-am transformat în clean label, iar apoi produsele artizanale. În mare, reţeta este făcută din făină apă şi drojdie, iar acel ameliorator este făcut acum dintr-un cocktail enzimatic. Până la urmă, întreg procesul de producţie a trebuit complet ajustat”, explică Horaţiu Butaş, manager de producţie la fabrica de panificaţie şi patiserie.

Lasă un răspuns