Fabrica Dacia din Mioveni trece printr-o situație dificilă, investiții uriașe au fost sistate

Dacia Mioveni trece printr-o situație dificilă. Compania Dacia, deținută integral de Renault Group, trece printr-o situație grea. Vânzările din Europa au scăzut brusc. Din cauza unei scăderi importante a cererii, uzina din România a trebuit  să scadă producția cu 30%.

„Context dificil” pentru uzina de la Mioveni

Acum compania trebuie să renunțe, momentan, la un ajutor de stat de 25 de milioane de euro, chiar înainte de începerea negocierilor cu sindicatele.

Christophe Dridi, președinte director general Dacia și director general Groupe Renault România, spune că este “un context dificil”.

Citește și: Piata auto europeana frineaza brusc iar Dacia se loveste dur: scadere de 30 % fata de anul trecut

“Avem nevoie să consolidăm competitivitatea uzinei de la Mioveni, sprijinându-ne pe creșterea nivelului de robotizare și pe o moderare a salariilor. Este critic, în ceea ce privește alegerile investițiilor viitoare, într-un context dificil de tranziții tehnologice și ecologice majore”, a declarat Dridi. Practic, oficialul a spus că nicio cheltuială nu poate fi făcută fără să afecteze situația financiară precară a grupului francez.

Dacia a anunțat planuri mari

Compania anunța, acum un an, că va investi 100 de milioane de euro în extinderea uzinei, din care 25 de milioane de euro urmau să vină de la Guvernul României, în baza unui acord aprobat în decembrie 2018, pe baza HG 807/2014. Capacitatea uzinei ar fi urmat să depășească 400.000 de unități anual, de la 350.000 cât are în prezent, potrivit angajamentului. Atunci când a fost făcut anunțul, Christophe Dridri spunea că se lucrează la clădiri, dar nu s-a mai făcut nimic.

“Pentru moment, am decis să suspendăm creșterea capacității de producție la uzina din Mioveni”,  a declarat Christoph Dridri. Practic, au fost investiți doar 17% din banii cu care compania se angajase în acordul semnat cu guvernul, iar statul a plătit deja 270.000 de euro, bani decontați pe baza lucrărilor efectuate. Compania a cheltuit 16,22 milioane de euro, din cele 97,33 milioane pe care și le-a asumat. Din 300 de locuri de muncă asumate nu a fost înființat nici măcar un singur loc, fiind construiți doar niște pereți, din întreg proiectul.

Ce spun sindicaliștii

Ion Iordache, vicepreședinte al sindicatului Dacia, consideră că perioada dificilă va trece. 

“Nu este nicio problemă gravă, momentan fiind un an mai greu în Europa și ținând cont de faptul că Renault a înregistrat niște rezultate mai slabe. La Dacia se lucrează normal, suntem un pic îngrijorați, dar nu foarte tare”, mai afirmă liderul de sindicat.

“Știți că Renault are niște probleme și astea se reflectă și asupra noastră, în ce privește finanțările” explică liderul de sindicat. Acesta este convins că “moderarea salariilor”, invocată de Dridri, nu va influența discuțiile dintre sindicate și patronat.

“Dumnealui are un punct de vedere ca director general, din punctul meu de vedere eu spun că va fi o negociere în funcție de inflația din România, indiferent de ce se întâmplă, chiar dacă datele nu sunt deloc favorabile pentru o negociere. Vom începe lunile acestea, în martie probabil”, a mai spus liderul de sindicat.

Perioadă dificilă pentru Renault


Renault trece printr-o perioadă grea, din cauza raportării unor rezultate negative, cu prima pierdere după 10 ani, o scădere masivă a prețului acțiunilor, având ca efect faptul că agenția de evaluare financiară Moody’s a coborât la „Ba1” ratingul companiei franceze, la categoria „junk” (nerecomandat pentru investiții).

Acestora li se adaugă faptul că Renault, Nissan și Mitsubishi, împreună cu mărcile subsidiare, printre care și Dacia, trebuie să atingă noile limite impuse de UE, privind emisiile. Acest lucru presupune investiții în noi motoare, în tehnologii hibride și electrice, pentru care este nevoie de finanțare. Dacia este o problemă reală pentru Renault Group, în acest context. Deși este o marcă populară în Europa, motoarele sale sunt poluante și “trag” în jos media grupului. Acesta este motivul pentru s-a decis vânzarea modelului electric K-ZE, produs în China, sub brandul Dacia. Acest lucru va determina volume importante de vânzări, datorită prețului, și va contribui astfel la coborârea mediei emisiilor, dar va fi importat din China.

„Nu a fost planificat să avem un automobil de oraș Dacia, în Europa. Nu am avut planificat să avem Twingo EV în Europa. Aceasta este o decizie care a fost luată în ultimele luni, pe care le adăugăm gamei de EV. EV ale Alianței” a declarat Clotilde Delbos, CEO interimar al Renault Group, în cadrul conferinței anuale a grupului. Ea a confirmat astfel că apariția Daciei electrice a fost una de conjunctură. O a doua soluție a fost introducerea motoarelor mild-hibrid pe 48V, preluate de la Renault, care vor echipa noile generații Sandero și Logan. Ele vor intra în producție la sfârșitul acestui an, iar programata extindere a uzinei de la Mioveni avea ca scop lărgirea spațiului de producție pentru o creștere a vânzărilor, totul fiind doar un plan. site news

Lasă un răspuns