Dacia Duster trece pe GPL

SUV-ul Duster va primi un motor mai economic, pe GPL. Motorul va aduce nu doar costuri mai mici proprietarilor, dar și emisii mai reduse. Olivier Murguet, șeful vânărilor Renault Group, a anunțat că Dacia se orientează către motoarele economice. Motivul e simplu – pentru a face față limitărilor drastice impuse de Comisia Europeană. Una dintre soluții este introducerea de motoare pe gaz, care au un consum mai mic și emisii reduse.

Primele detalii despre modelul Duster cu gaz

Dacia Duster,  cel mai vândut automobil al mărcii Dacia în Europa, trece pe acest tip de motor. Potrivit revistei L’Argus, din Franța, motorul va fi același motor în trei cilindri, de 0.9 litri, cu o putere maximă de 100 CP. Motorul va fi botezat ECO-G și va putea funcționa și cu benzină, fără probleme. Constructiv, rezervorul de GPL va fi amplasat în locul roții de rezervă, pentru a nu afecta volumul portbagajului. Mașina va avea toate avizele de securitate, pentru a putea utilizată în orice spațiu închis.

Mașinile pe GPL prind tot mai tare la români

Mașinile alimentate cu GPL sunt extrem de populare în România. Nu e vorba de cele echipate din fabrică, ci cele cu instalații after-market. Acestea sunt cumpărate de pe piața neagră sau din magazinele autorizate. Pentru ca Registrul Auto Român să omologheze un dispozitiv GPL instalat pe automobil, el trebuie să resepcte o serie de condiții tehnice. În cazul în care automobilele vin gata echipate din fabrică, omologarea se face de producător, similar cu orice alt tip de alimentare cu carburant. Dacia a mai oferit motoare cu GPL, generația anterioară, pe Logan, tot pe 0.9 litri, 3 cilindri, dar cu o putere mai mică, însă în acest moment motorul nu mai este disponibil.

Avantajele motoarelor alimentate cu gaz

Motoarele alimentate cu GPL consumă mai mult combustibil la 100 km, însă prețul acestuia este mult mai mic, iar emisiile de CO2 și noxe sunt inferioare benzinei sau motorinei. Funcționarea alternativă cu benzină și GPL la automobilele echipate din fabrică cu acest sistem se face manual, la acționarea unui buton, sau automat, când rezervorul de gaz se golește. Dacia Duster ECO-G 100 va fi prezentată la salonul auto din Bruxelles, în ianuarie 2020. Celelalte modele ale mărcii Dacia ar putea primi acest motor în perioada următoare. Renault a anunțat recent că va lansa în Europa și un model Dacia electric, fabricat însă în China.

Lasă un răspuns