Ce să nu mâncăm pe timpul pandemiei. Recomandările unui nutriționist italian

Ce să nu mâncăm pe timpul pandemiei. Recomandările unui nutriționist italian

E o perioadă dificilă, în care e bine să fim atenți ce mâncăm, așa încât sa ne menținem o stare de sănătate bună. Având în vedere faptul că izolarea la domiciliu, de cele mai multe ori, aduce după sine sedentarismul, e important să avem o alimentație sănătoasă.

Nutriționistul Gianluca Mech ne explică exact ce alimente să evităm să cumpărăm pentru ca izolarea să nu ne afecteze atât silueta, cât și starea de sănătate.

“Alimentele de evitat în timpul carantinei sunt cele procesate, adică exact ce majoritatea oamenilor tind să cumpere considerând că nu sunt ușor perisabile. Acestea conțin ingrediente sintetice, precum agenți de intensificare a aromelor, coloranți, emulsifianți, îndulcitori artificiali și alți aditivi folosiți pentru a imita calitățile alimentelor proaspete. Pot conține acizi grași trans, adică grăsimi industriale capabile să reziste la temperaturi ridicate. De asemenea, fac alimentele să reziste mai mult și să nu râncezească. Acizii grași trans nu sunt sănătoși, deoarece pot crește nivelul LDL (colesterolul „rău”), dar nu și HDL (colesterolul „bun”), crescând riscul de a dezvolta boli cardiovasculare”, explică nutriționistul.

Ce să nu punem în coș când mergem la cumpărături

“Alimentele procesate sunt sărace în vitamine, fibre și alți micronutrienți esențiali. Printre acestea găsim: băuturile dulci și carbogazoase, gustările dulci ambalate, înghețata industrială, ciocolata, dulciurile industriale, pâinea, margarina, biscuiții industriali, prăjiturile și amestecurile pentru prăjituri, cereale „nenaturale” pentru micul dejun, băuturile energizante, băuturile de fructe cu adaos de zahăr sau îndulcitori artificiali, carnea procesată (cum ar fi cârnații), supele instant și multe altele”, ne îndeamnă Gianluca Mech.

Lasă un răspuns