Bicicletă și trotinetă cu hidrogen, invenții revoluționare la Iași: trei concerne auto s-au interesat imediat

Un grup de cercetători de la Facultatea de Mecanică din Iaşi au creat prototipurile unor vehicule propulsate cu hidrogen. Este vorba despre o trotinetă şi o bicicletă.  Coordonatorii proiectului de la Iaşi spun că sunt în discuţii avansate cu oficialii Volkswagen, Toyota şi Daewoo. Ei vizează construirea la Iaşi a unui centru numit „Hidrogen Storage“, unde să fie dezvoltată tehnologia pentru echiparea autovehiculelor.

Volkswagen a trimis deja o delegație la Iași

Potrivit unui comunicat remis de Universitatea Tehnică din Iaşi, o echipă de la compania Volkswagen, condusă de un responsabil cu cercetarea şi dezvoltarea pe noile tehnologii, Arne-Christian Voigt, a vizitat Universitatea  şi Facul­tatea de Mecanică în cursul săptămânii trecute. Nemții au vrut să vadă progresele făcute de cercetătorii ieşeni în domeniu.

Citește și cum un Logan pe GPL a explodat chiar în timpul alimentării (VIDEO).

Acestora le-au fost prezentate două prototipuri de vehicule propulsate cu hidrogen stocat într-o serie de tuburi capilare, o bicicletă şi o trotinetă. Tehnologia de stocare este brevetată de Clean Energy Systems, o companie multinaţională. Totul are la bază cercetări desfăşurate de profesorul Dan Eliezer, de la Ben-Gurion University of Negev, Israe. Acesta este şi Doctor Honoris Causa al Politehnicii ieşene şi un vechi partener al universităţii.

Nemții vor să finanțeze proiectul, Toyota și Daewoo își manifestă interesul

„Cei de la Volkswagen au aflat ce facem, ne-au contactat prin profesorul din Israel şi au cerut să vină să vadă. Iar reacţia din urma filmuleţelor făcute cu trotineta şi bicicleta propulsată cu hidrogen şi a ideilor noastre de cercetare şi dezvoltare a fost «De ce nu ne-am cunoscut mai de demult?». Urmează o discuţie cu conducerea  Volkswagen pentru a veni să finanţeze acest program la Iaşi. Vrem să amenajăm o hală specială în spatele Facultăţii de Mecanică. Toată cercetarea va fi concretizată la noi, unde va fi un centru de Hidrogen Storage. Acesta va fi finanţat atât de universitate, cât şi de compania Clean Energy Systems, în principal, şi apoi individual de la diversele concernuri auto din lume. Până acum şi-au arătat interesul, pe lângă Volkswagen, şi Toyota şi Daewoo”, a declarat prof. univ. dr. ing. Corneliu Munteanu, de la Facultatea de Mecanică, coordonatorul proiectului.

Viitorul industriei auto depinde de hidrogen

Raţiunile care au stat în spatele începerii acestor cercetări la Iaşi sunt explicate de profesorul Corneliu Munteanu. O industria auto concentrată acum pe maşini electrice nu este una sustenabilă, iar viitorul în materie de combustibil auto, susţine acesta, va fi hidrogenul. „Soluţia electrică nu este fezabilă pentru o producţie generală. Dacă Volkswagen ar vrea mâine să îşi treacă toată producţia pe maşini electrice nu ar exista suficient cadmiu în lume ca să fie produse bateriile de care au nevoie. Iar atunci când aceste baterii vor expira, s-ar putea ca poluarea din urma depozitării să fie mai mare decât cea de astăzi, cu hidrocarburile, fiindcă nu pot fi reciclate. De aceea există un mare interes astăzi pentru hidrogen din partea tuturor concernelor auto din lume”, spune Corneliu Munteanu.

Care sunt riscurile alimentării cu hidrogen

Specialiştii vorbesc şi despre riscurile acestui mare proiect. Potrivit acestora, problema cea mai mare a hidrogenului,este aceea că este foarte volatil şi poate exploda, provocând daune totale. De aceea este folosită tehnologia brevetată de compania Clean Energy Systems.

Citește și o analiză despre temerile privind motoarele cu hidrogen.

Hidrogenul este înmagazinat într-o serie de tuburi capilare de sticlă, de puritate mare, care are proprietăţi de rezistenţă mai mare şi decât a multor oţeluri. Acestea pot suporta şi o presiune de 800 de bari. Tuburile capilare sunt foarte mici, de dimensiunea unor fire de păr,. Acestea arată ca nişte ţevi. Într-un tub care are dimensiunile unui creion sunt 30.000 de fire pline cu hidrogen ce este introdus astfel la o presiune foarte mare, într-un spaţiu mic. site news

Lasă un răspuns