Autostrada Unirii se chinuie de 10 ani să prindă contur. Nesimțirea a atins cote maxime

Autostrada Unirii, care să lege Moldova de Ardeal, bate pasul pe loc. Au trecut mai bine de 10 ani de când autoritățile promit marea cu sarea. Inclusiv Parlamentul a votat o lege care obligă Guvernul să construiască A8. Cu toate astea, până astăzi, șoseaua n-a prins contur nici măcar pe hârtie.

Ideea autostrăzii A8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni a apărut acum mai mult de 10 ani, dar tot nimic nu s-a concretizat.

Pe vremea când era ministru al Transporturilor, deputatul de Bacău, Lucian Șova, a susținut că, în loc să ne mai chinuim atât cu A8, mai bine am construi Autostrada A13, care să lege provinciile istorice românești pe ruta Brașov – Bacău (deci trecând prin județul său). Dar nici acea idee nu s-a concretizat.

Pe 9 noiembrie 2018, la presiunile opiniei publice, Parlamentul a adoptat o lege care obligă Guvernul să înceapă, în numai o lună, demersurile pentru construcția Autostrăzii A8, pe traseul Târgu Mureș-Iași-Ungheni.

Oamenii politici susțineau că, în sfârșit, s-a deblocat proiectul autostrăzii, a cărei realizare urma să înceapă. Din păcate, până astăzi, nici măcar nu s-a stabilit un traseu final al autostrăzii. Ba mai mult, pentru unele dintre porțiuni nici nu s-au lansat, așa cum ar fi trebuit, licitațiile pentru revizuirea documentației. În plus, mai sunt și porțiuni parțial blocate, pentru construcția cărora autoritățile n-au găsit, încă, soluții.

Ca să poate fi construită mai ușor, Autostrada A8 a fost împărțită în mai multe loturi. Și anume:

  • – Târgu Mureș – Sovata – Ditrău (92 km)
  • – Ditru – Târgu Neamț – DN 2 (110 km)
  • – DN2 – Iași (61 km de autostrada și 8 km de drumuri de legătură)
  • – Iași – Ungheni (circa 34 de kilometri)
  • – podul peste Prut până la Ungheni, în Republica Moldova (sector lung de circa 1 km). site news

Lasă un răspuns