Autostrada Moldovei, amânată la calendele grecești de noua guvernare liberală

Circa 330 km de drum de mare viteză pe relația Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani sunt în prezent în etapa de elaborare studiu de fezabilitate și proiect tehnic, etapă în care va fi luată și decizia dacă va fi construit ca drum expres sau direct ca autostradă. Contractele ar trebui să fie gata la final de 2020 sau început de 2021, dar toate vor fi amânate chiar și cu jumătate de an. „Posibil din trimestru I 2022 să avem desemnați câștigători la A7”, transmite Asociația Moldova vrea Autostradă.

Cum se scrie un nou eșec național la altă autostradă

Licitațiile lansate în 2016 au fost tergiversate nepermis de mult de către Compania de Autostrăzi. Abia din 2018 au fost semnate contractele pentru cei circa 330 de km de drum de mare viteză pe relația București-Moldova.

Vezi în ce oraș al țării vacile pasc în curtea grădiniței iar oamenii nu au apă potabilă.

Este vorba de patru contracte pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate, fiindcă anterior nu existau studii pentru acest proiect. A mai fostlicitat și contractul pentru realizarea Proiectului Tehnic. Totodată, firmele contractate trebuie să decidă în timpul realizării studiilor mai multe variante de traseu și dacă și unde drumul de mare viteză va fi drum expres sau va fi construit direct ca autostradă.

Contractele au termene de finalizare de 24 de luni și, practic, ar trebui să fie gata la final de 2020/început de 2021. Din acel moment, CNAIR poate scoate la licitație direct execuția lucrărilor.

Cu toate acestea, toate cele patru contracte vor fi realizate cu întârziere de câteva luni – o jumătate de an, asta în cazul în care nu vor apărea și alte probleme pe parcurs.

Cum a ajuns România să nu aibă Modelul Național de Transport

Asociația Moldova vrea Autostradă scrie că toate contractele au fost prelungite prin act adițional, trei dintre ele din cauza „nefinalizării și validării Modelului Național de Transport”.

Citește și cum „Moldova vrea Autostradă” vrea să evite alăturarea față de orice demers politic.

Modelul Național de Transport a fost realizat odată cu Master Planul General de Transport. Acesta „constituie o reprezentare computerizată a circulaţiei persoanelor, mărfurilor (deplasări) şi a vehiculelor în cadrului sistemului de transport”. Totuși, Modelul Național de Transport a fost realizat cu cifre și date la nivelul anului de referință 2010.Acesta se bazându-se doar pe prognoze pentru anii ulteriori. Între timp, noi date oficiale de trafic au fost centralizate și cade în sarcina autorităților de la drumuri să actualizeze Modelul Național de Transport.

Licitațiile pot fi realizate abia în 2022

Ce înseamnă întârzierea de jumătate de an a contractelor? Practic, dacă totul merge șnur în rest și nu apar alte probleme pe parcurs, mai ales la etapa de proiectare propriu-zisă, licitațiile pentru execuție ar putea veni abia din 2021, iar contractele semnate undeva în 2022. Apoi vor urma lucrările: 24 de luni, cel mai probabil. site news

Lasă un răspuns