Administrația Portului Constanța cheltuiește un milion de euro pe o barcă de zece metri

Firmele de casă din portul Constanța au obținut un nou contract bănos prin afacerea dragajul

Portul Constanța pare o fortățeață invincibilă în ceea ce privește contractele de prestări servicii contractate de companiile și autoritățile statului. Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța a anunțat încheierea contractul de achiziție sectorială cu Asocierea SC NAVTRON SRL și SC ELECTROSCOICA MAR SRL pentru furnizare ”Sistem hidrografic (inclusiv navă de cercetare)”- în cadrul proiectului de investiție ”Modernizarea infrastructurii portuare prin asigurarea creșterii adâncimilor șenalelor și bazinelor și a siguranței navigației în Portul Constanța”. Prețul contractului este – 4.640.141 lei (fără TVA) iar termenul de furnizare este de maxim opt luni.

Dragajul aduce bani buni

Doi Doamne și mereu câștigători

Cele două firme menționate mai sus activează de ani buni în danele portului Constanța. Pe lângă contractul menționat mai sus ELECTROSCOICA MAR a mai construit un ponton de peste 1, 2 milioane euro în parcul Herăstrău, în beneficiul Autorității Navale Române, dar și câteva șalupe pentru aceeași instituție. De asemenea acceși firmă se ocupă de ceva vreme de reparațiile șalupelor Agenției Române de Salvare a Vieții Omenești pe Mare. La rândul său NAVTRON, fosta Intersat Radio, a făcut subiectul unei investigații din partea Consiliului Concurenței. Instițuția de concurență a vizat încălcarea regulilor naţionale şi comunitare de concurenţă de cătreJapan Radio Co., Ltd. (Japonia) și distribuitorul său exclusiv în România (S.C. Navtron S.R.L.). Subiectul a fost procedura de achiziţie publică organizată de Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră, în vederea achiziţionării de servicii de mentenanţă preventivă, servicii de mentenanţă corectivă, precum şi de piese de schimb pentru sistemele de navigaţie, comunicaţii şi supraveghere din dotarea navei maritime de supraveghere (proiect OPV 6610), respectiv din dotarea a trei nave maritime de intervenţie (proiect SHALDAG MK IV).

Echipamentele scumpe pentru portul Constanța

O șalupă cu antene

“Proiectul de investiție ”Modernizarea infrastructurii portuare prin asigurarea creșterii adâncimilor șenalelor și bazinelor și a siguranței navigației în Portul Constanța” este cofinanțat de Uniunea Europeană din Fondul de Coeziune prin Programul Operațional Infrastructură Mare POIM 2014-2020. Nava echipată cu sistemul hidrografic va fi utilizată pentru monitorizarea execuției lucrărilor de dragaj; monitorizarea adâncimilor bazinelor și șenalelor porturilor maritime Constanța, Midia și Mangalia; monitorizarea cheurilor, digurilor în programele de urmărire a comportării în timp a construcțiilor; precum și monitorizarea cheurilor, digurilor după evenimente meteorologice de risc”, a precizat într- un comunicat de presă Daniela Șerban, directorul general al CNAPMC. Potrivit documentației tehnice ambarcațiunea va avea un deplasament de cel mult 16 tone și o lungime cuprinsă între 11 și 13 metri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *